“Publicul romanesc nu doreste numai muzica de bitiiala si dans”

Angela Similea si noi

Facebook Google+ RSS SoundCloud Twitter YouTube
Angela Similea

“Publicul romanesc nu doreste numai muzica de bitiiala si dans”

Angela Similea a revenit in urma cu trei ani in muzica, dupa zece ani de absenta. Ea si-a lansat un nou album, intitulat Lumea mea, la care a lucrat impreuna cu Ovidiu Komornyik. Aflati din acest interviu cum se raporta atunci longeviva cintareata la “industria muzicala” de dupa ‘89 si de ce credea, totodata, ca “nu sintem pierduti”.

Declarati, la un moment dat, intr-un interviu, ca nu mai doriti sa reveniti in fata publicului. Ce v-a determinat sa va razginditi?

Am fost pur si simplu bombardata de admiratori, care mi-au trimis zeci de semnale ca nu sint de acord cu aceasta hotarire a mea. Reactia a fost mai larga decit mi-am imaginat. Mi-au scris tinere de 15 ani care chiar ma certau, spunindu-mi: “Noi de ce nu avem dreptul sa ajungem la muzica dumneavoastra? Oare nu mai aveti nimic de spus? Ati spus ca sinteti bunica, dar unde e bunica?”. M-au luat la judecata, au fost foarte duri cu mine, foarte duri. Iar faptul ca Ovidiu (Komornyik – n.r.) mi-a propus un asemenea proiect m-a determinat sa revin asupra acelei idei. Timp de zece zile am tot discutat. Vazind potentialul meu vocal, fizic si asa mai departe, m-a intrebat daca vreau sa lucram la acest proiect. Am acceptat. Am terminat dupa noua luni.

Urmeaza, totusi, si o reeditare a vechilor melodii?

Toata lumea ma intreaba asta, ceea ce inseamna ca se asteapta foarte mult. Noi ne gindim sa preluam aceasta idee, dar nu dorim sa ne grabim, pentru ca mai avem de facut piese noi.

La lansarea albumului Lumea mea au participat foarte multi tineri. Cum ati perceput acest lucru?

M-a bucurat, am fost chiar fericita. Vedeti, asta inseamna ca nu sintem pierduti si ca filonul romanesc, ca filonul de origine adevarata si specificul nu sint pierdute. Asta arata ca publicul romanesc vrea sa se regaseasca, nu doreste numai muzica de bitiiala si de dans, fese goale si dansatori. Doresc un mesaj. Pai melodia numarul trei de pe acest ultim album al meu, Cuvintul tau, pe versuri de Gheorghe Popa, este de o profunzime zdrobitoare. Acum, majoritatea versurilor sint facile, au o singura tinta: sexul. Or, nu e numai asta.

Apropo de acest aspect, in februarie 2004, a aparut o carte intitulata Alternative pop-dance. De la Angela Similea la 3Sud-Est. Ce credeti ca a pierdut si a cistigat muzica romaneasca pe acest drum?

Uite, n-am stiut de aceasta carte, daca mai exista o sa o comand si eu. Muzica romaneasca a cistigat libertate, dupa 1989, dar a pierdut originalitate. Ce se compune acum, prin computer, este o influenta puternica a modei americane, engleze si asa mai departe, preluate nu in cel mai fericit mod. Dar asta nu inseamna ca nu au aparut si piese foarte bune, creatii bune, chiar daca nu au filon original.

Spuneti ca s-a pierdut originalitatea, dar si inainte de 1989 existau influente din exteriorul Romaniei.

Prea putin, oricum. Atunci era doar ideea ca sintem influentati, dar la baza era zona asta intracarpatica.

In Bucuresti a fost inaugurata acum ceva timp o expozitie dedicata vietii private in comunism, iar printre obiectele plasate acolo exista si un disc de vinil cu muzica dumneavoastra. Credeti ca vi se potriveste locul in acest muzeu?

Imi dati numai vesti care ma tulbura. Am sa va povestesc un lucru. Cind am iesit prima oara in turneu in Germania, cu Ovidiu Komornyik, prima oara dupa Revolutie, a venit la mine o familie sa-i dau autograf. Vroiau sa le semnez pe coperta unui vinil de acum 30 de ani. Ei plecasera de peste 20 de ani din tara. Or, un om, cind pleaca de undeva si se duce in alta parte, nu poate sa isi ia si catel, si purcel, nu poate sa isi ia casa in spate. Va imaginati ce a insemnat pentru mine sa vad ca au luat insa acest album? Probabil ca acesta e raspunsul la o astfel de intrebare.

INTERVIU IN SAPTAMANALUL DE CULTURA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lasa un comentariu